Introducere in politologie

Posted: Ianuarie 7, 2007 in filosofie, filozofie, politica

de Dr. A. Piturca

1.1.Aparitia si evolutia stiintei politice

1.2. Obiectul de studiu al stiintei politice
1.3. Locul politologiei in sistemul stiintelor sociale si politice
1.4. Functiile politologiei

1.1. Aparitia si evolutia stiintei politice

Inca din cele mai vechi timpuri oamenii au fost preocupati de cunoasterea, stapanirea si studierea societatii, a cadrului in care traiesc si isi desfasoara activitatea. In consecinta, ea a fost analizata atat in ansamblul ei, ca intreg, cat si in domeniile si partile ei ce o compun. Dintre stiintele care sunt preocupate de descifrarea esentei societatii, a proceselor si legitatilor devenirii ei, un loc aparte il ocupa si politologia.

In cadrul oricarei societati, indiferent de natura si nivelul ei de dezvoltare, politicul si politica au constituit activitati umane fundamentale, o functie esentiala a sistemului social. Drept urmare, orice investigatie profunda si detailata a oricarui sistem social, inclusiv a conditiei umane, nu se poate realiza fara o analiza a politicului. Tot articolul

Comentarii
  1. andaa spune:

    Cand am studiat aceasta disciplina mi s-a parut ca butada despre curvarasia politicii e doar un cliseu.
    Dupa facultate mi-am dat seama ca blogul meu spre exemplu este curat ca lacrima fata de un discurs basescian. Oricum nu imi dau seama daca blogul tau e un copy paste de cursuri sau ceva personalizat…

  2. tonysss spune:

    e un mixaj necesar 😉 multumesc de vizita, ai canapeaua ta aici 😉

  3. andaa spune:

    sa inteleg ca pot sa o si ud…hierogamic vb..)

  4. tonysss spune:

    🙂 hierog inteleg ce inseamna.. restul .. .trebuie doar sa ghicesc cuvantul compus, vezi ca trebuie sa o folosesti si maine cu cafeaua zemoasa in brate

  5. remgriff spune:

    as fi vrut sa citesc textul, insa nu am prea putut trece de greseala de ortografie din titlu. si cum doar el e scris de tine, restul fiind copy/paste, m-am lasat pagubas…

  6. tonysss spune:

    @remgriff ai scris ca sa scrii, caci textul e trimitere la alt site si nu vroiai sa dau copy paste?:)

  7. remgriff spune:

    ma gandeam ca daca adaugi un post special despre subiectul respectiv ai fi putut sa scrii o opinie personala despre asta. asa, in loc de ce ai facut tu, era indeajuns un simplu link.

  8. tonysss spune:

    @remgriff tocmai acesta este un post special 🙂 , al unui domn profesor respectat si cred ca imi este greu sa scriu un post mai bun decat a unui domn profesor care asta a facut toata viata 😉 Cat priveste povestea linkului, mi s-a parut un text bun care merita sa fie mentionat sau scos in fata altor texte.

  9. remgriff spune:

    ..dar tot nu ai corectat titlul ala.. 😛

  10. tonysss spune:

    dam, nu vazusem, thx 😉

Lasă un răspuns

