Meditatie la rece

Posted: Martie 22, 2007 in filosofie, filozofie

Ce e înţelepciunea? Nu am ajuns să ştiu!
Nici unde se găseşte, în-abis sau în pustiu…

Dacă citesc tratate de drept, filozofie,
Vine înţelepciunea să mi se-nchine mie?
Înţelepciunea asta, e doar inteligenţă?
Sau, e proporţională cu-a minţii abundenţă?

E drept că informaţia are un rol vital
Şi cartea-n consecinţă nu-i amănunt banal,
E vectorul prin care trăieşte-nţelepciunea
Şi poartă adevărul ca să-l cunoască lumea!

Dar să ridic lectura mai sus de Dumnezeu?
Să fac o farmacie aici, în capul meu,
Cu sute de sertare şi mii de răftuleţe,
S-aşez în ele-n grabă citatele răzleţe?
Eseuri, teorii, de toate în minte adunate
Pe scriitori, pe ani şi epoci aranjate…
Şi toate astea numai spre propria mea fală,
S-arăt la toată lumea că nu-s cu mintea goală?

La ce îţi foloseşte o minte ascuţită
Când pieptul tău îţi poartă o inimă tocită?
Când ţi-ai pierdut simţirea şi eşti precum acidul
Şi inima-ţi pompează din suflet numai vidul
Otrava ţi se scurge din colţul gurii tale
Îţi pui în fraze largi minciunile banale!

Preferi minciuni complexe, nu adevărul simplu
Deşi te crezi o stâncă, te-mprăştii ca nisipu!

Ah! Marea aroganţă, pe mulţi i-a înfundat
Chiar de ai capul mare, rămâi tot un ratat!

Sursa Forum

Comentarii
  1. dantristian spune:

    Răbufnire romantică versurile acestea cu uşoare accente cotidiene. Aş fi curios cum ar arăta poezia rescrisă în vers alb. Îmi pare că, astfel, deşertăciunea s-ar contura discret, denotativ.

  2. marinelas2002 spune:

    Wow! Cine sau ce te-a supărat într-atât?
    Nu este rău nici să aduni informaţie, nici să-i educi pe alţii, nici să fii înţelept. Chiar Dumnezeu recomandă toate astea. Problema este, într-adevăr, cu ce scop şi sub ce motiv ” răspândeşti lumina”. 🙂
    Corectează: „rămâi tot un ratat”

  3. tonysss spune:

    Nu-s multumit de ceea ce am inceput sa fac, totul ar trebui structurat pe anumite specializari sau domenii. Am 8.000 de pagini in format electronic de cursuri atat de filozofie cat si stiinte politice care nu se compara cu nimic din ceea ce este aici. Sunt singur si nu am timp. Cu usurinta as putea avea multe cursuri de etica sau asistenta sociala ori psihologie dar nu am drepturi de autor.
    Ma culc cu o ora mai tarziu si ma trezesc cu o ora mai devreme ca sa mai pot citi cate ceva dintre noutati. Nu am oferte de colaborare sau macar un stimulent de zambet ori discutii din care sa pot evolua. In ziua de azi daca vorbesti filozofie parca bati campii si esti evitat. Astept sa primesc unda verde pe filozofie.ro poate acolo are sa fie mult mai bine (nu am sa mai fiu singur) . Nu ma pricep la editari monstruase de html sau header si acest lucru ma face sa fiu cu frana de mana trasa. As face recenzii la carti, un lucru care mi-ar place insa am facut 1 greseala . Am inceput cu metafizica lui Aristotel si imi merge tare greu. E intortochiata si alambicata. E usor sa citesti filozofie second hand pe net dar e greu sa produci filozofie pura. Intotdeauna in facultate discutam cu amicii ca e imposibil ca cei de la filozofie sa li se stabileasca sesiunea in iarna sau in vara pentru ca poti fi blocat la 2 pagini de curs mai mult de 4 luni . E posibil sa razi, e posibil sa am un Iq lenes, e posibil sa existe idei in care comprehensiunea oricarui om sa cedeze. Cu creionul in mana iti spun ca un text de filozofie nu se compara cu nici un tratat de la oricare specializare. Poate exagerez poate nu … insa cu cat citesc mai multe imi dau seama ca nu mai inteleg nimic.

  4. dantristian spune:

    Aşa începe… fascinaţia. În starea în care eşti. Nu văd necesitatea „confirmării” pe care o cauţi.

  5. nixs spune:

    daca nu intelegi rostul cititului,nu mai citi.versurile reflecta sensibilitatea unui om ‘inundat’ de materialismul civilizatiei postmoderne si incapacitatea de a privi la un alt nivel o constructie pur teoretica.

Lasă un răspuns

