Neuromarketing a aparut datorita bataliei neincetate – Coca Cola versus Pepsi

Posted: Decembrie 12, 2013 in filozofie
Etichete:, ,

Coca Cola versus Pepsi

Un studiu cunoscut în domeniu a fost realizat în 2003 și publicat în 2004 de către Read Montague, Profesor la Baylor College of Medicine.
În cadrul experimentului, un grup de persoane a băut Coca Cola sau Pepsi în timp ce creierele le erau scanate cu ajutorul unui RMN funcțional. Astfel, s-a relevant faptul că diferite arii ale creierului se activează dacă oamenii cunosc sau nu brandul consumat. Potrivit studiului, atunci când oamenii știau că aceștia consumă Coca Cola, au spus că preferă Coca Cola în detrimental Pepsi și li s-a activat lobul frontal, zonă ce coordonează atenția, controlează memoria pe termen scurt și dirijează gândirea – în special planificarea. Totuși, când aceștia nu cunoșteau brandul consumat, au raportat faptul că preferă Pepsi, activându-se o structură din sistemul limbic ce este responsabilă cu comportamentul emoțional și instinctual. De aici este evidențiat faptul că brandurile produselor folosite ca stimuli emoționali influențează activitatea corticală în cortexul ventromedial prefrontal și deci pot influența comportamentul de cumpărare. Rezultatele au relevat faptul că Pepsi deține un loc privilegiat în preferințele subconștiente ale consumatorilor, aceștia alegând Coca Cola din motive legate de gustul acestei băuturi, ci datorită experienței lor cu brandul Coca Cola.

Sursa http://ro.wikipedia.org

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s