Trei creștini se luptă-n mine…

Posted: Decembrie 27, 2013 in filozofie

Text preluat integral de pe  dorupope.com

1. Creștinul care vreau să par că sunt. Acesta e mereu amabil, răbdător, bun, demn de urmat și emulat. Nu mă enervez niciodată, nu mă supăr, dacă mă supăr îmi trece repede. Imaginea mea este ideală. Așa mă cred eu. Standardul celorlalți! De câteori se vorbește despre o calitate, eu o am! Un defect? Nici vorbă! Sunt ideal! Mă mir cum de nu am ajuns deja sanctificat!

2. Creștinul care cred ceilalți că sunt. Acesta se împarte în două:

– ceea ce cred cei din adunare, cei ce mă cunosc că sunt. De aceștia mă frec toată ziua la diverse activități. Ei mă știu că am asperități, crăpături ici-colo în fardul cu care mă învelesc cu grijă de câte ori merg să mă întâlnesc cu ei. Din când în când eleiul iese însă la suprafață.

– ceea ce cred cei necredincioși că sunt. Mai ales cei ce nu știu că eu sunt „pocăit”.

3. Creștinul care sunt în realitate. Cel cunoscut de Dumnezeu. Cel ce câteodată se teme. Care are adesea dubii și îndoieli. Căruia îi sare muștarul. Căruia îi e adesea lene și lehamite. Care nu poate rosti doar afirmații pozitive. Care oftează și se îngrijorează. Care cade și se prăbușește. Câteodată e deprimat. Câteodată vorbește urât. Care bârfește, urăște, disprețuiește, privește de sus.

Deci, care creștin ești tu? Cum se potrivesc cele trei iamgini în tine? Cât de pronunțată e deosebirea între ceea ce vrea Dumnezeu să fii și ceea ce ești în realitate?

[…]

 

Lasă un răspuns

